Reklamačný poriadok

Reklamácia
O reklamácii nás informujte vopred na e-maile: info@naradihned.cz

Reklamovaný tovar zasielajte zásielkou na adresu:

ADS Centrum s.r.o
K Šeberovu 676
149 00 Praha 4 - Šeberov

Obsah zásielky s reklamovaným tovarom:
Kópia faktúry alebo vyplnený protokol obsahujúci číslo faktúry alebo objednávky.
Popis závady a dôvod reklamácie.
Vaše údaje: meno, priezvisko, adresu, e-mail, telefón.
Číslo účtu kam peniaze zaslať pri požiadavke na vrátenie peňazí.
Použite dostatočne kvalitné zabalenie na ochranu tovaru - zničené zásielky nebudú prevzaté.

 

Reklamačný poriadok spoločnosti ADS Centrum s.r.o  ( NARADIHNED.sk)

1. VŠEOBECNÉ USTANOVENIA

Reklamačný poriadok spoločnosti ADS Centrum s.r.o. IČO: 02268434, DIČ: CZ02268434 so sídlom :  Ke Kaplnke 469, 252 41  Dolné Břežany tel. +420 702 287 970

sa vzťahuje na spotrebný tovar, u ktorého sú v záručnej dobe uplatňované práva Kupujúceho zo zodpovednosti za vady.

 

Reklamačný poriadok sa riadi právnou úpravou obsiahnutou v zákone č. 89/2012 Zb., Občiansky zákonník av zákone č. 634/1992 Zb., Zákon na ochranu spotrebiteľa.

Tento Reklamačný poriadok Spoločnosť spravidla primerane použije aj v prípade kupujúcich, ktorí nie sú v zmysle Zákona Spotrebiteľovi a/alebo s ktorými je uzatváraná kúpna zmluva podľa zák. č. 513/1991 Zb., Obchodný zákonník; pre vylúčenie pochybností však tento reklamačný poriadok pre kupujúcich, ktorí nie sú Spotrebiteľmi, nezakladá akékoľvek vymáhateľné nároky voči Spoločnosti, ak nie sú dané právnym predpisom alebo kúpnou zmluvou.

Na Tovar je poskytovaná záruka v dĺžke 24 mesiacov, ktorá začína bežať okamihom jeho prevzatia, na niektoré sortimenty Tovaru (výslovne označené Spoločnosťou) je poskytovaná záruka v dĺžke 36 mesiacov odo dňa prevzatia Tovaru.

Do záručnej doby sa nezapočítava doba od uplatnenia Reklamácie do jej vybavenia. Ak dôjde k výmene Tovaru, začína plynúť záručná doba znova od prevzatia nového Tovaru.

 

2. POJMY

2.1. V tomto Reklamačnom poriadku majú nižšie uvedené pojmy písané s veľkým začiatočným písmenom, ak nevyplýva výslovne niečo iné, nasledujúci význam:

a) "Cenník" znamená aktuálny cenník Tovaru ku dňu uzavretia Kúpnej zmluvy, ktorý je zverejnený na adrese www.naradihned.sk

a tiež k dostaniu v sídle Spoločnosti. Aktuálne znenie Cenníka zverejnené na vyššie uvedenej internetovej adrese sa považuje za súčasť Obchodných podmienok. Spoločnosť si vyhradzuje právo na zmeny cien v Cenníku;

b) "Kúpna cena" znamená cenu určenú podľa Cenníka platnú v okamihu učinenia Objednávky, ktorú je Kupujúci povinný zaplatiť Spoločnosti za dodaný Tovar. Kúpna cena nezahŕňa dopravné ani Vratnú zálohu podľa čl. 9.1. Obchodných podmienok. Dopravné a Vratná záloha sú splatné spolu s Kúpnou cenou;

c) "Kúpna zmluva" znamená kúpnu zmluvu uzavretú v súlade s Obchodnými podmienkami v zmysle § 588 a nasl. ObčZ.

d) "Kupujúci" znamená fyzickú alebo právnickú osobu, ktorá so Spoločnosťou uzavrela Kúpnu zmluvu alebo urobila Objednávku;

e) "Obchodné podmienky" znamená dokument Spoločnosti ? "Obchodné podmienky č. 1/2013";

f) "Objednávka" znamená návrh Kúpnej zmluvy urobený Kupujúcim Spoločnosti, ktorý Spoločnosti došiel v zmysle § 43a ods. 2 ObčZ;

g) "ObčZ" znamená zák. č. 40/1964 Zb., Občiansky zákonník v platnom znení ku dňu uzavretia Kúpnej zmluvy;

h) "Reklamácia" znamená uplatnenie práva Kupujúceho zo zodpovednosti za vady, prípadne za nedodanie Tovaru, voči Spoločnosti;

i) "Spoločnosť" znamená obchodnú spoločnosť ADS Centrum s.r.o. IČO: 02268434, DIČ: CZ02268434 so sídlom Ku Kaplnke 469 tel. +420 722 445 607, ktorá je v prípade tohto Reklamačného poriadku v postavení predávajúceho;

j) "Spotrebiteľ" znamená Kupujúceho, ktorý nakupuje Tovar za iným účelom než za účelom podnikania s týmto Tovarom;

k) "Zákon" znamená akýkoľvek právny predpis Českej republiky, ktorý sa týka vzťahov medzi predávajúcim (Spoločnosťou) a Kupujúcim;

l) "Tovar" znamená výrobky, ktoré sú uvedené v katalóg Spoločnosti v znení platnom ku dňu uzavretia Kúpnej zmluvy a sú predmetom Kúpnej zmluvy, prípadne sú predmetom Kúpnej zmluvy na základe odsúhlasenej Objednávky, hoci nie sú uvedené v katalógu Spoločnosti.

 

 

 

3. UPLATNENIE REKLAMÁCIE

 

3.1 PRÁVA KUPUJÚCEHO

Rozpor s kúpnou zmluvou:

3.1.1. V prípade, že Tovar vykazuje pri odovzdaní zjavnej vady alebo ak je Tovar odovzdaný v porušenom transportnom obale (rozpor s Kúpnou zmluvou), je Kupujúci oprávnený Tovar neprevziať a bez zbytočného odkladu uplatniť zodpovednosť za rozpor s Kúpnou zmluvou. Kupujúci je potom oprávnený požadovať dodanie Tovaru v množstve, akosti, prevedení a obale, ktoré určuje Kúpna zmluva, a to podľa požiadavky Kupujúceho buď výmenou Tovaru, alebo jeho opravou (doplnením). Ak nie je takýto postup možný, napr. pokiaľ Spoločnosť už nemá Tovar rovnakého druhu, môže Kupujúci požadovať primeranú zľavu z Kúpnej ceny alebo od Kúpnej zmluvy odstúpiť. To neplatí, pokiaľ Kupujúci pred prevzatím veci o rozpore s Kúpnou zmluvou vedel alebo rozpor sám spôsobil.

3.1.2. Vada Tovaru, ktorá sa prejaví počas prvých šiestich mesiacov odo dňa prevzatia, sa považuje za rozpor s Kúpnou zmluvou existujúcou už pri prevzatí Tovaru, pokiaľ to neodporuje povahe veci alebo pokiaľ sa nepreukáže opak.

Uplatnenie vád v záručnej dobe:

3.1.3. Ak sa po prevzatí Tovaru Kupujúcim vyskytnú v záručnej dobe vady Tovaru, je Kupujúci oprávnený uplatniť Reklamáciu. Reklamáciu je Kupujúci oprávnený uplatniť v sídle Spoločnosti, najlepšie však v mieste uzatvorenia Kúpnej zmluvy. ( adresa: Podchýšska 224, 143 00 Praha 4 - Cholupice.)

3.1.4. Práva zo zodpovednosti za vady Tovar zaniknú, ak neboli uplatnené v záručnej dobe.

 

3.2 POVINNOSTI KUPUJÚCEHO

3.2.1. Kupujúci je povinný pred podpisom faktúry/dodacieho listu Tovaru riadne prezrieť, či nemá kvantitatívne a/alebo kvalitatívne vady.

3.2.2. Pred ďalšou inštaláciou, prípadne povrchovou úpravou je Kupujúci povinný overiť (vyskúšať), či sa Tovar zhoduje s požiadavkou.

3.2.3. Ak sa rozhodol Kupujúci Tovar neprevziať v súlade s bodom 3.1.1. či mu nebol Tovar dodaný, je povinný toto oznámiť bezodkladne (prípadne v lehote stanovenej Obchodnými podmienkami) v sídle Spoločnosti.

3.2.4. Ak uplatňuje Kupujúci reklamáciu, je nutné túto doložiť:

a) vadným Tovarom (neplatí v prípade, ak Kupujúci požaduje iba dodanie chýbajúceho Tovaru),

b) dokladom o kúpe Tovaru a riadne vyplneným záručným listom (u Tovaru ku ktorému bol záručný list dodaný),

c) riadne vyplneným Reklamačným protokolom Spoločnosti (kópia vyplneného Reklamačného protokolu slúži ako doklad o odovzdaní reklamácie Spoločnosti Kupujúcim),

d) dokladom o odbornej montáži, ak je Kupujúcou osobou nespôsobilou vykonávať odbornú montáž, tzn., nie je firmou na odbornú montáž alebo servisom alebo osobou s oprávnením na vykonávanie tejto činnosti, a ak je Tovar na odbornú montáž/aplikáciu určený a bol použitý.

3.2.3. Prípadné odstúpenie Kupujúceho od Kúpnej zmluvy je účinné okamihom doručenia oznámenia o odstúpení Spoločnosti.

 

4. POSTUP SPOLOČNOSTI PRI REKLAMÁCII

 

4.1 PRÁVA SPOLOČNOSTI

 

4.1.1. V prípade uplatnenia Reklamácie Spoločnosť o Reklamácii rozhodne; na takéto rozhodnutie je oprávnený poverený pracovník Spoločnosti. Spoločnosť je povinná vydať Kupujúcemu doklad o uplatnení zodpovednosti za vady.

4.1.2. Spoločnosť môže reklamáciu posúdiť:

a) priamo,

b) na reklamačnom oddelení Spoločnosti,

c) odovzdaním dodávateľovi na posúdenie,

 

4.1.3. Spoločnosť zamietne Reklamáciu:

a) ak má reklamovaný Tovar vadu, za ktorú Spoločnosť podľa Zákona alebo Kúpnej zmluvy nezodpovedá,

b) v prípade, že Reklamácia nebola uplatnená v záručnej dobe,

c) v prípade, že je reklamované bežné opotrebenie Tovaru spôsobené jeho používaním ( mechanické poškodenie)

d) ak nebola Reklamácia riadne uplatnená, tzn., nebol napr. dostatočne vyplnený Reklamačný protokol (chýbajú údaje rozhodné pre identifikáciu vád Tovaru).

 

 

4.2 POVINNOSTI SPOLOČNOSTI

 

4.2.1. Spoločnosť rozhodne o reklamácii ihneď, v zložitejších prípadoch do troch dní. Do tejto lehoty sa nezapočítava primeraná doba potrebná na odborné posúdenie vady.

4.2.2. Reklamácia musí byť vybavená najneskôr do 30 kalendárnych dní od prevzatia uplatnenia Reklamácie. Ak nie je Spoločnosť schopná túto lehotu dodržať, informuje Spoločnosť Kupujúceho o stave Reklamácie do vypršania tejto lehoty (to môže nastať pri odovzdaní Reklamácie dodávateľovi Spoločnosti z dôvodu jej odbornejšieho posúdenia, prípadne opravy); ak nesúhlasí Kupujúci s predĺžením zákonom stanovenej lehoty, zostáva v platnosti lehota 30 kalendárnych dní. V prípade, že lehota na vybavenie reklamácie nebola dodržaná, má Kupujúci rovnaké práva, ako by sa jednalo o vadu, ktorú nemožno odstrániť.

4.2.3. Spoločnosť v prípade oprávnenej Reklamácie vybavuje Reklamáciu niektorým z nasledujúcich spôsobov:

a) dodaním chýbajúceho Tovaru,

b) odstránením vád opravou Tovaru,

c) výmenou Tovaru,

d) primeranou zľavou z Kúpnej ceny Tovaru,

e) vrátením zaplatenej Kúpnej ceny v prípade odstúpenia od Kúpnej zmluvy.

 

4.2.4. Ak ide o vadu, ktorú je možné odstrániť, má Kupujúci právo, aby bola odstránená. Ak to nie je vzhľadom k povahe vady neúmerné, môže Kupujúci požadovať výmenu Tovaru alebo výmenu jeho vadnej súčasti.

4.2.5. Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby Tovar mohol byť riadne používaný, má Kupujúci právo od Kúpnej zmluvy odstúpiť a požadovať vrátenie Kúpnej ceny. To isté platí vtedy, ak ide síce o odstrániteľné vady, avšak Kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie tej istej vady po oprave alebo pre väčší počet vád Tovaru riadne užívať; za opätovný výskyt vady sa považuje výskyt vady potom, keď vada bola už dvakrát reklamovaná a odstraňovaná.

4.2.6. Ak ide o iné neodstrániteľné vady a Kupujúci nepožaduje výmenu Tovaru, má právo na primeranú zľavu z Kúpnej ceny alebo môže od Kúpnej zmluvy odstúpiť.

 

5. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA

 

Prílohou reklamačného poriadku je vzor Reklamačného protokolu na stiahnutie Naradihned.sk_reklamační_protokol  je uverejnený na 

https://www.naradihned.sk/user/documents/upload/dokumenty/Naradihned.sk_reklama%C4%8Dn%C3%AD_protokol.pdf

a postup jeho vyplnenia

Zmeny reklamačného poriadku vyhradené.

1.1.2023

Pricemania.sk – Porovnanie cien NajNakup.sk - Objavte najlepšie ceny na slovenskom internete.